Forum www.wsb2010logistyka.fora.pl Strona Główna www.wsb2010logistyka.fora.pl
nasze studia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Inżynieria opakowań.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wsb2010logistyka.fora.pl Strona Główna -> Na bieżąco
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Agnieszka
Administrator



Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 20:07, 01 Gru 2013    Temat postu: Inżynieria opakowań.

Hej. Dziś dostałam materiały z zakresu przedmiotu:

Definicja opakowania: Pod pojęciem opakowania rozumie się dającą się oddzielić powłokę pakowanego towaru, mającą go chronić i zabezpieczać przed wpływami otoczenia oraz oddziaływaniem energii mechanicznej w czasie trwania procesu transportowego.
Według definicji zawartej w PN-88/0-79000 opakowanie jest wyrobem przeznaczonym do ochrony innych wyrobów przed uszkodzeniami, a także do ochrony otoczenia przed szkodliwym oddziaływaniem zapakowanego towaru.

Definicja jednostki ładunkowej:
ładunek zbiorczy, utworzony z wielu mniejszych ładunków umieszczonych na palecie ładunkowej, w kontenerze lub w pakiecie

Naturalna podatność transportowa: stopień odporności
ładunków na warunki i skutki przemieszczenia, wynikający
z ich chemicznych i biologicznych cech oraz właściwości.

– wrażliwość na wstrząsy
– wrażliwość na długotrwały transport, temperaturę, wilgotność
– szkodliwość dla zdrowia ludzi
– ujemne oddziaływanie na inne ładunki
– podatność na wydzielanie i wchłanianie zapachów
– podatność do samozapalenia lub wybuchu
– podatność na rozsypywanie, wylewanie, ulatnianie


Techniczna podatność transportowa: stopień odporności
ładunków na warunki i skutki przemieszczenia, która wynika
z ich masy, objętości, kształtu oraz zabiegów mających na
celu przystosowanie ładunków do transportu

Formowanie ładunku ma na celu zwiększenie podatności transportowej

Znaki na opakowaniach transportowych:
– znaki zasadnicze
– znaki informacyjne
– znaki niebezpieczeństwa
– znaki manipulacyjne

Normalizacja i unifikacja wszystkich ogniw procesu transportowego:
Dotyczy:
– powierzchni magazynowych,
– ramp, dróg dojazdowych, wrót, dźwigów,
– urządzeń magazynowych (np. gniazda regałów),
– urządzeń transportu wewnętrznego i bliskiego (np. wózki
– podnośnikowe),- przestrzeni ładunkowej środków transportowych (np.wagony, samochody, ładownie statków i samolotów),
– palet ładunkowych,
– opakowań transportowych,
– opakowań zbiorczych i jednostkowych,
– zespołów maszyn pakujących i formujących,
– materiałów opakowaniowych w arkuszach (np. sklejki, płyty, folie itp.).

Tworzywa opakowaniowe:
– papier i tektura
– szkło
– metale
– tworzywa sztuczne
– tkaniny
– drewno

Etapy tworzenia i formowania jednostek ładunkowych:
– zebranie danych wyjściowych
– wstępna ocena możliwości formowania jednostki ładunkowej
– ustalenie zgodności opakowań z systemem wymiarowym
– określenie ilości oraz sposobu ułożenia opakowanych wyrobów na palecie
– ustalenie sposobu zabezpieczenia jednostki ładunkowej przed rozformowaniem
– przeprowadzenie testów uformowanej jednostki ładunkowej
– wydanie ostatecznej, negatywnej lub pozytywnej opinii

Weryfikacja prototypów opakowań odbywa się na podstawie analizy narażeń.
Narażenia:
1. fizyczne,
– klimatyczne
– mechaniczne
– promieniowanie
2. Chemiczne
3. Biologiczne

Mechaniczne narażenia transportowe:
1. Narażenia statyczne
- piętrzenie
- składowanie
2. narażenia dynamiczne
- narażenia do uniknięcia
- narażenia nie do uniknięcia

Podczas projektowania opakowań i jednostek ładunkowych należy dążyć do zachowania zasady 3R: Reduction (ograniczenie ilości, wymiarów, masy), Re-use (powtórne użycie), Recycling (powtórne wykorzystanie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wsb2010logistyka.fora.pl Strona Główna -> Na bieżąco Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin